Promovarea afacerii tale, a produselor si a serviciilor prin intermediul unui site poate fi o adevarata provocare, dar vestea buna este ca nu totul trebuie sa fie atat de complicat.
Te-ai intrebat vreodata de ce cumperi de pe anumite site-uri, iar pe altele le inchizi imediat ce se afiseaza? Daca te gandesti ca ar fi vorba strict de produs sau de determinarea ta de a achizitiona chiar in acel moment, afla ca lucrurile nu stau chiar asa. De multe ori, modalitatea in care este construit un website, informatia existenta, designul si usurinta cu care gasesti ceea ce te intereseaza iti ofera o experienta de navigare ce influenteaza substantial decizia de cumparare. Desigur, si increderea pe care o insipra site-ul este un aspect important.
Daca si afacerea ta are un site, fie el de prezentare, fie magazin online, vezi un lista de mai jos cum poti sa-ti imbunatatesti strategia de vanzare prin intermediul acestuia.
- Ofera solutii la problemele clientilor tai
In comunicarea mesajelor tale, nu te focusa pe vanzarea produsului propriu-zis, ci pe incercarea de a solutiona problemele pe care potentialii tai clienti le intampina. Nu enunta simple caracteristici, descrieri sau specificatii tehnice ale produselor/serviciilor tale, ci beneficiile pe care le au si cum se va imbunatati viata lor dupa ce le vor cumpara.
2. Vizual, nu text
Arata mai mult si spune mai putin. Adauga fotografii reprezentative, de o calitate buna, sau chiar un video de tip tutorial. Creierul uman proceseaza mult mai rapid informatiile in mod vizual si are tendinta de a le retine mult mai mult timp decat daca le-am citi.
3. Ofera garantii
Una dintre cele mai mari temeri ale oamenilor, atunci cand cumpara produse sau servicii online este faptul ca acestea s-ar putea strica sau ar putea fi livrate cu defecte. Da sigurnata ca orice ar fi, pot returna simplu si rapid, sau il pot inlocui, daca este cazul.
4. Formula AIDA: Atentie, Interes, Dorinta, Actiune
Oferta produsului/serviciului tau trebuie construita folosind aceasta formula, urmand acesti 4 pasi. Atragi atentia asupra produsului, le starnesti interesul suficient de mult incat sa fie tentati sa dea click, creezi dorinta de a avea produsul in cauza prin evidentierea beneficiilor, si cand sunt gata sa treaca la actiunea de cumparare, fa din acest proces unul cat mai simplu, rapid si sigur de ambele parti.
5. Textul sa fie cat mai lizibil
In marea agitatie de produse si servicii, de cele mai multe ori ne este greu sa ne concentram sa citim texte lungi si neoptimizate. Fa din textul ofertei unul cat mai scanabil – Titlurile si subtitlurile sa fie cat mai convingatoare si concise, foloseste paragrafe scurte si scoate in evidenta cuvintele-cheie relevante pentru afacerea ta.
6. Include testimoniale
Parerile celorlalte persoane care au cumparat sunt esentiale pentru a conferi increderea necesara ca produsele tale sunt intr-adevar bune si pentru altii.
7. Include elementul de urgenta
O oferta limitata de timp sau de stoc va determina o dorinta mult mai mare de a nu pierde produsul/serviciul respectiv. Oferta trebuie sa fie reala pentru a castiga increderea potentialilor tai clienti. Daca spui ca mai ai 2 produse si cineva cumpara 3, nu te poti astepta ca respectiva persoana sa duca pana la capat actiunea de cumparare, nu?
8. Ofera ceva in plus
Un cadou, un voucher, o reducere ulterioara, orice. Oamenii adora cadourile-surpriza, gratuitatile si disconut-urile si vor fi tentati sa cumpere mult mai usor si mai mult.
9. Simplu este intotdeauna mai bine
Pagina de oferta nu trebuie sa arata ca o reclama din Las Vegas. Ia-ti gandul de la elemente-flash, pop-up-uri sacaitoare, culori care sa iasa in evidenta cu orice pret. Procesul de cumparare trebuie sa fie cat mai simplu, iar atentia acestuia trebuie sa fie asupra pasilor pe care ii are de urmat.
10. Optimizeaza, optimizeaza, optimizeaza
Nu exista o reteta secreta, fixa, care sa functioneze in absolut orice domeniu. Cheia este cunoasterea publicului caruia te adresezi si simplificarea procesului de cumparare. Pe parcursul promovarii, optimizeaza in permanenta – mentine ce functioneaza si elimina ce-ti iroseste resursele de timp si bani.
Acestea sunt doar cateva dintre cele mai bune metode prin care poti adauga un plus de valoare ofertei tale, prin care poti creste rata de conversie vizite-cumparatori. Vrei sa afli mai multe? Hai sa vorbim!