
In fiecare zi, inbox-urile noastre sunt efectiv bombardate de emailuri automate, care incearca sa expuna fel de fel de produse sau servicii, fara a avea insa vreun rezultat concret. Fie ca sunt expediate in casutele de email nepotrivite, fie ca informatiile cuprinse sunt total lipsite de esenta si valoare, este clar ca eforturile din spatele acestor campanii raman de cele mai multe ori neraspaltite.
Din cand in cand, insa, cate un newsletter ne surprinde (in mod placut) si chiar ne convinge sa acordam mai multa atentie pe viitor brandului respectiv.
Care sunt aspectele definitorii ale unei campanii eficiente de email marketing?
Un newsletter exceptional are un continut informational capabil să atragă atenția cititorilor, dar promoveaza și produse sau servicii de interes pentru publicul-țintă. In plus, emailul trebuie personalizat in functie de categoria de persoane la care ajunge, sa aiba o grafica intuitiva si adaptabila – sa se plieze pe toate gadgeturile de pe care este vizualizat emailul.
Nu uitati de butonul Call-To Action
La urma urmei, daca newsletterul ocupa spatiu in inbox si consuma timpul cititorului, ar trebui macar sa aiba un scop precis, o indicatie clara catre ceea ce se doreste de la cititor.
Haide sa te delectam cu cele mai interesante 3 campanii de email marketing, de la care sa porneasca inspiratia pentru urmatorul vostru email.
- UBER
Partea cea mai interesanta la UBER este simplitatea si naturaletea cu care comunica mesajul dorit. Abonatii primesc prin email promotii si diferite campanii pubicitare, de interes pentru cei care folosesc aplicatia in cauza. Newsletterul lor este eficient prin faptul ca imbina o descriere scurta, dar obiectiva cu un call-to-action clar definit – combinatia ideala pentru cititorii, care nu dispun de foarte mult timp pentru a incerca sa descifreze un email primit.
Pentru cei care vor sa afle mai multe detalii, exista o descriere explicativa pas cu pas referitoare la modul in care pot beneficia de respectiva oferta promotionala.
Un punct forte al campaniei este consistenta cu care cei de la Uber creeaza designul newsletter-ului, al website-ului, al aplicatiei mobile, al imaginilor de pe social media. Un mare plus pentru branding.
Iata un exemplu concret de newsletter de la UBER:
2. DROPBOX
Am putea crede ca este dificil sa-ti placa un email de la o companie ale carei produse nu le folosesti. Dar se pare ca DROPBOX a gasit o cale prin care sa faca din mesajul „Vino inapoi!” o campanie eficienta, amuzanta prin intermediul designului care foloseste cele 2 animatii.
In plus, mesajul scurt si cu un ton placut si care parca nu vrea sa te deranjeze prea mult. Acest newsletter este doar o reamintire a faptului ca brandul exista si ca ar putea sa devina util si pentru tine.
3. BuzzFeed
In caz ca nu stiti ce este BuzzFeed, va spunem pe scurt – este un instrument de monitorizare a brandului tau in mediul online, Practic, acest tool iti permite sa ai o statistica a fiecarei mentionari a brandului tau, stii ce se spune despre tine.
BuzzFeed pluseaza foarte mult pe titlurile emailurilor trimise, care sunt de fiecare data scurte si de esenta, care se pliaza perfect pe restul continutului. De exemplu, daca titlul este o intrebare, preview-ul este raspunsul acestei intrebari. Sau daca titlul exprima o comanda, un indemn la actiune (ca cel din exemplul de mai jos) , preview-ul este o continuare logica a acesteia:
Inca o bila alba pentru BuzzFeed este faptul ca tine cont de cateva aspecte esentiale din gmail. De exemplu, gmail nu afiseaza de fiecare data imaginile aferente newsletterului, asa ca BuzzFeed a gasit o modalitate mai mult decat isteata si utila pentru a se adapta acestui filtru.
Fara imagini:
Cu imagini:
Acestea sunt doar 3 dintre cele mai bune campanii de email marketing pe care noi le-am intalnit in ultima vreme si pe care le-am considerat relevante si utile. Inspirati-va din aceste bune practici, optimizati si adaptati-le propriei strategii de expediere a unui newsletter.