Ai tot auzit despre strategia digitala de marketing si despre cum este ea definita ca un plan de actiuni predefinite cu scopul de a atinge obiectivele de business impuse.
Printre obiectivele cele mai comune ale unei afaceri se numara generarea de noi lead-uri, atragerea de trafic targetat pe site si o pozitionare cat mai buna in rezultatele motoarelor de cautare.
Strategia digitala de marketing este diferita de o campanie digitala de marketing
Adeseori, acesti doi termeni sunt folositi ca sinonime, insa ei nu reprezinta in niciun caz acelasi lucru. Strategia digitala de marketing este planul tau de actiuni, mai exact pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru a-ti atinge obiectivele de marketing. Campania digitala de marketing reprezinta de fapt cumulul de actiuni necesare acestui plan.
Cum sa creezi propria strategie digitala de marketing
Dezvoltarea unei strategii digitale de marketing necesita o activitate intensa de planificare si foarte mult research. Iata cam ce ar trebui sa faci, in linii mari pentru a genera propria strategie de marketing:
- Creaza profiluri detaliate de Buyer Persona. Trebuie sa-ti cunosti pana in cele mai mici detalii potentialii clienti, de la date demografice, pana la informatii legate de varsta, ocuparii, preferinte, dorinte si valori culturale. Doar asa vei putea sa ajungi cat mai eficient la acestia si sa le prezinti beneficiile colaborarii cu tine si nu cu unul dintre concurentii tai directi. Creaza cat mai multe profiluri ale potentialului client, pe baza informatiilor detinute, a comportamentului acestora si a caracteristicilor specifice ale acestora.
- Seteaza obiective clare si specifice de marketing. Fii sigur ca inainte de a incepe orice actiune, ti-ai setat obiective clare si sustenabile, care pot fi atinse in urma activitatilor ce urmeaza a fi intreprinse. Nu seta prea multe obiective in cadrul unei singure campanii de marketing, altfel actiunile tale cor deveni confuze si neclare pentru utlizatori.
- Fa un inventar al ressurselor digitale. Asta include website-ul tau, blogul, conturile de social media si alte mentiuni si legaturi pe care le poti avea cu alte site-uri. De asemenea, ia in calcul conturile de publicitate platita, cum ar fi Google AdWords, Facebook Ads, legaturile cu influentatorii online din domeniul tau de activitate.
- Evalueaza constant eforturile de marketing. Analizeaza ce functioneaza si ce nu merge, pentru a stii in ce directie iti indreti atentia si unde sa renunti. Cat de mult investesti si cat primesti in schimb? Fa un calcul solid si constant.
- Redacteaza un plan detaliat. Care sunt pasii specifici pe care trebuie sa-i faci pentru a-ti atinge obiectivul, daca va include publicitatea platita, marketing prin continut, o campanie Pay Per Click?
Acum ca ti-ai facut o idee referitoare la cum trebuie sa arate o strategie digitala de marketing si care este diferanta majora fata de campania digitala de marketing, este timpul sa pui la bataie propria ta strategie, care sa-ti genereze rezultate eficiente si de lunga durata in mediul online.
Terra Agency iti ofera tot suportul de care ai nevoie pentru a-ti dezvolta afacerea! Contacteaza unul dintre expertii nostrii de marketing la numarul de telefon 0761.990.600 sau prin email la adresa 0ffice@terra-agency.ro