Fiecare specialist de marketing are instumentele sale secrete prin intermediul carora isi duce la bun succes misiunile/campaniile. Iti vom dezvalui o serie de tool-uri si resurse esentiale pe care ar trebui sa le incerci daca esti implicat in activitatea de marketing digital.
Cel mai probabil este ca nu vei avea nevoie de toate. Iti recomandam sa testezi si sa pastrezi ceea ce functioneaza pentru tipul tau de afacere si investeste timp si energie folosindu-le pentru a-ti maximiza eficienta.
Cu siguranta ai auzit pana acum macar o data despre Google Analytics. Este un instrument care iti permite sa analizezi date importante precum traficul web si numarul de vizitatori de pe paginile site-ului. Cand este folosit eficient, iti poate imbunatati considerabil rata de conversie si experienta utilizatorului. Tot ce trebuie sa faci este sa-ti instalezi pe site codul generat din propriul cont si sa inveti importanta principalilor indicatori din platforma, apoi sa-ti slefuiesti planul de marketing in functie de activitatea observata.
Hotjar este un instrument complex de analiza a datelor, care poate genera informatii legate de activitatea utilizatorilor pe site-ul tau, prin intermediul unui heatmap. Mai exact, acest program inregistreaza locurile unde cursorul utilizatorilor este cel mai prezent, astfel incat sa stii care este zona pe care trebuie sa-ti focusezi atentia.
Este un instrument care te ajuta sa identifici cele mai populare subiecte care au cel mai mare succes pe social media la un momendat. De asemenea, prin intermediul acestui program poti gasi ifluentatori de piata care sa-ti sustina brandul si sa te promoveze rapid si eficient. Incearca-l!
Cu Instapage poti crea landingpage-uri care iti vor fi de un real ajutor in campaniile tale promotionale si de PPC. Are inclusa optiunea A/B testing. Abonamentul se achita anual, iar planul de baza incepe de la 29$/luna.
Asa cum ne dam usor seama din denumire, este un tool care iti permite sa interactionezi cu cei prezenti pe site-ul tau, in timp real, pornind o conversatie instant cu utilizatorii in momentul in care acestia iti acceseaza o anumita pagina, sau chiar homepage-ul.
Te conectezi cu cele mai imporante cautari din Google Search pe anumite perioade de timp care te intereseaza. Prin intermediul Google Trends urmaresti subiectele in trend din zona ta (sau alta, care te intereseaza) si poti face analize complexe referitoare la ce se caut in Google din domeniul tau de activitate.
Mailchimp este de departe cel mai des folosita platforma pentru expedierea unui newsletter. Are o interfata simplu de utilizat, chiar daca optiunile pe care le contine sunt extrem de complexe. Singurul dezavantaj este lipsa unui CRM integrat. Totusi, acest tool este perfect pentru afacerile care isi pot integra datele cu sistemul propriu CRM.
Pentru ca stii si tu cat este de important aspectul vizual in marketingul digital, si mai ales daca nu stapanesti bine unul dintre programele profesionale de editare foto, precum Photoshop, credem ca ti-ar fi de mare folos un program online, basic pentru a da un aspect profi imaginilor ce urmeaza a fi distribuite online.
Bitly este instrumentul preferat al multor marketeri. Ce face mai exact? Iti scurteaza link-urile pentru a fi distribuite mai simplu pe social media. Este extrem de util in cazul URL-urilor lungi, mai ales atunci cand distibui link-ul pe Twitter, care te limiteaza in folosirea caraceterelor. Partea buna este ca Bitly este gratuit pentru utilizarea basic.
Acestea sunt doar cateva dintre cele mai utile instrumente in marketing, vom reveni intr-un articol viitor cu o selectie mai ampla.
Pana atunci suntem curiosi…Voi ce tool-uri noi si utile ati gasit in ultima perioada?