Multi antreprenori au inteles deja importanta majora a prezentei un blog si impactul pozitiv pe care acesta il poate avea, atat pentru utilizatori, cat si la nivel de ranking in rezultatele pe Google. S-a pus mare accent pe asta in ultima perioada pe acest aspect, asa ca e simplu de inteles ca orice om de afaceri isi doreste ca prezenta sa online sa fie cat mai eficienta.
Desi depun eforturi in acest sens, redactand diverse articole vis-a-vis de activitatea lor, despre produsele sau serviciile oferite, etc., fiind in acelasi timp la curent cu toatre update-urile de la Google, rezultatele se lasa uneori destul de mult asteptate, asta cauza unor greseli comune pe care cei care se ocupa de continutul blogului le fac.
Cu fiecare schimbare pe care Google o face in privinta tehnicilor de redactare si postare a continutului, ne indepartam de principiile generale SEO, care de multe ori ofera rezultate mai bune.
Hai sa vedem care sunt cele mai frecvente greseli care ne impiedica sa atingem potentialul maxim prin intermediul blogului:
- Structura de cuvinte-cheie nu este bine optimizata.
Reserch-ul cuvintelor-cheie ar trebui sa reprezinte cea mai importanta etapa atunci cand initiem o campanie de content marketing. Atata timp cat nu stii ce cauta oamenii pe mototarele de cautare, ce cuvinte sau expresii folosesc, nu vei reusi prea usor sa ajunge la publucul tau tinta.
Fiecare text creat, fie ca este postat pe blog, fie ca face parte din continul site-ului, trebuie creat in jurul cuvintelor/expresiilor de interes pentru potentialii cumparatori.
Cuvintele-cheie reprezinta o punte de legatura intre utilizatorul care cauta online produsele/serviciile tale si continutul postat pe site-ul tau. Asadar, optimizarea acestor keyword-uri ajuta la o buna pozitionare a paginilor in cadrul rezultatelor din mototarele de cautare.
Nu exagera insa cu optimizarea continutului. Prea multe cuvinte-cheie te vor trimite direct in spam.
2. Link-urile interne nu au consistenta.
Structura interna de link-uri este probabil unul dintre cele mai importante aspecte in optimizarea SEO. De ce este necesara o structura buna de link-uri interne?
- Stabileste cai de leatura intre diferite pagini sau articole din cadrul site-ului, astfel incat utilizatorii sa aiba acces rapid la informatii cat mai complete legate de un subiect de interes.
- Ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine despre ce este vorba in site-ul tau.
In vreme de structura de link-uri externe ramane un punct esential pentru dezvoltarea site-ului tau, structura interna amplifica considerabil rezultatele.
3. Continutul nu ofera valoare cititorilor.
Asa cum am tot spus-o in repetate randuri, este important ca fiecare text sa fie scris pentru cititori si nu pentru mototarele de cautare. Mentine un limbaj cat mai usor de inteles, nu folosi cuvinte mult prea tehnice, pentru ca risti sa pierzi multi cititori pentru simplul fapt ca ceea ce incerci sa comunici este greoi si uneori lipsit de sens pentru ei. Keep it simple si o sa ai rezultatet mult mai bune pe termen mediu si lung.
In cele mai multe dintre cazuri, nici macar nu este vorba despre a posta un text, ci de a crea awareness prin intermediul acestuia. Adica sa reusesti sa oferi niste raspunsuri sau solutii la problemele cu care publicul tau tinta se confrunta. In felul acesta oferi valoare continutului si atragi atentia asupra produselor/serviciilor tale, care le poate facilita rezolvarea chestiunilor cu care se confrunta.
Aceste 3 aspecte poate sta in calea unei dezvoltari armonioase ale site-ului, asa ca nu le neglija.
Intr-un articol viitor, vom strabate mai in detaliu acest subiect si vom vorbi despre importanta structurii interne a unui articol postat pe blog.